2011 - 17 oktober

Åhhh, jag är verkligen så dålig på att blogga!
Helt seriöst, värdelös.
Rimmar minsann.

Det är kanske inte min grej att ha en blogg.
Inte min grej att skrika ut vad jag gör, hur ointressant det än är.
Fast det är det ju, egentligen.

Im just not good at commitments!

För att ordbajsa lite sådär som jag är bra på;
Jag har gått över i min sista fas på utbildningen - LIA2.
Jag ska byta WMS-system på ett lager.

Och för den som inte vet vad ett WMS-system är (vilken antagligen ingen gör) så kan jag säga såhär;
Tänk dig att du har en Iphone. Det har många numera.
Denna Iphone är affärssystemet på ett företag.
Ett WMS-system är som en app, men kan ladda ner.
En app som i detta fallet ska göra lagret smidigare.
Inte så svårt va?
Ett program som arbetar med det nuvarande man använder på företaget.
De ska samspela, dela data och leka glatt med varann.

Kommande vecka ska jag ha 5 möten med olika företag som är intresserade av att hjälpa Hisab - företaget - med detta.
De åker faktiskt långväga för att få möjligheten att erbjuda den bästa lösningen.
Jag tycker det var förvånansvärt lätt att få företag att komma till Hisab.
Men jag tackar och tar emot.
Vissa känner man lite mer för, sådana personer som pratade på en bra nivå, som faktiskt var intresserade på riktigt att komma och kika.
Andra företag känner man inte så mycket för, sådana som blev lite halvt oroliga över att man var student och gjorde detta uppdraget/examensarbetet åt hisab.
Saken är den att Hisab kommer ju använda sig av lösningen jag och Per kommer fram till.
En lösning som passar lagerarbetarna, flödet och som är anpassad för deras ekonomi.
Dom har inget alls att förlora helt enkelt.

Jag har insett att jag har blivit en logistik-nörd.
Logistiken finns överallt, och jag märker den.
Analyserar den i mitt huvud.

Utöver utbildning och Dag-Otto så händer det inte jäääääättemycket direkt.
Jag har kidnappat mors katt, Bastian, och vägrar lite att lämna tillbaka honom. Haha?
Nejmen, nu när jag är på jobbet så får Otto vara ensam så mycket, vilket gör att jag tagit Basti, så de har varann.

Det finns en Christian som gör mig glad.
Jag blir ibland väldigt förvirrad när det kommer till honom, men antagligen är han bara konstig.
Sjukt söt iallafall.

Halloween är snart, och en maskeradfest är planerad i Göteborg.
Roligt!

Sen... Nä, inte så mycket mer.
Tack och Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0